link

TOPlist

18 Kasım 2014 Salı

Sıva ustasından insanlık dersi

Sıva ustasından insanlık dersi

Oldukça duygusal anların yaşandığı törende Eskişehir’de yaptırdığı evinin tapusunu şehit eşi Esra Aydoğdu’na takdim eden Ali Dal, bir süre ağlamaktan konuşamadı.

18 Kasım 2014 Salı 14:05
Sıva ustasından insanlık dersi
 METİN AKYÜREK 

ORDU (İHA) - Fransa’da 27 yıldır sıva ustası olarak çalışan Afyonkarahisarlı Ali Dal, 30 Ekim 2014 tarihinde Diyarbakır'da eşi ile birlikte pazar alışverişi yaparken maskeli iki kişinin silahlı saldırısına uğrayarak şehit olan Astsubay Üstçavuş Nejdet Aydoğdu'nun eşine yeni yaptırdığı evini bağışladı.

11 yaşında Afyonkarahisar’dan çıkıp Fransa’nın Lyon kentine giden ve burada sıva işçisi olarak çalışmaya başlayan Ali Dal, 30 Ekim günü Diyarbakır’da şehit edilen Astsubay Üstçavuş Nejdet Aydoğdu'nun cenaze törenini TV’den izlerken şehidin baba evini görünce içi sızlandı. Bunun üzerine Afyonkarahisar Harp Malülü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Başkanı İsmail Kumartaşlı ile irtibata geçti. Kumartaşlı’nın eski Afyonkarahisar Valisi olan Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu’na konuyu aktarması üzerine, Vali Balkanlıoğlu kendilerini Ordu’ya davet etti.

Eşi ve ailesi ile birlikte Ordu’ya gelen Ali Dal, Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu’nun makamında şehit eşi Esra Aydoğdu’nun da bulunduğu düzenlenen törene katıldı. Oldukça duygusal anların yaşandığı törende Eskişehir’de yaptırdığı evinin tapusunu şehit eşi Esra Aydoğdu’na takdim eden Ali Dal, bir süre ağlamaktan konuşamadı.

Konuyla ilgili açıklama yapan Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Ali Dal’ın TV’de şehidin haberlerini izlerken babaevini görünce Eskişehir’de yeni yaptırdığı evini şehit ailesine hibe etmeye karar verdiğini belirtti. Vali Balkanlıoğlu, “Konuyu bana aktardılar. Bende kendilerini Ordu’ya davet ettim. Eskişehir’deki dayalı döşeli evini tapusuyla birlikte şehidimizin ailesine hibe etmiş durumdadır. Kendisini ailesini kutluyorum. İnşallah bu davranış Türk halkına ve bizlere örnek olur” dedi.

Eskişehir’deki evini şehit ailesine bağışlayan sıva ustası Ali Dal ise, bir süre ağlamaktan konuşamadı. Olaydan telefonuna düşen bir mesajdan haberdar olduğunu, ardından TV’de cenaze törenini izlerken şehidin baba evini görünce yüreğinde bir sızı hissettiğini belirten Ali Dal, duygularını şöyle ifade etti: “Şehidimizin evi durulacak gibi değildi. 70 milyon insanız. Sıfır ev. Mezara mı götüreceğim ben. Senede bir kere geliyorum. Şehidimizin ailesine bağışladım, ailem çocuklarımla düşündüm. Allah bana bir daha verir. Önemli olan birlik beraberlik. Şehit bizim şehidimiz başkasının şehidi değil. Yanan yürek bizim yüreklerimiz, onun bunun şunun değil. Hepimizin kenetlenme zamanı şimdi. Ben Emirdağlıyım, Avrupa’da Emirdağlılar birlik beraberlik içindeyiz. 11 yaşında gittim Avrupa’ya. Biz de gurbetlik çektik. Türkiye’ye geldik mi gavur oluyoruz oraya gittimi dilenci oluyoruz. En azından birlik baraberlik. Bu dünyada bir tane memleketimiz var o da Türkiye. Biz yatakta yatarken onlar dağlarda geziyorlar.”

Törende Ali Dal, Eskişehir’deki evin tapusunu şehit eşi Esra Aydoğdu’na takdim etti. Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu da Ali Dal ve ailesine bir teşekkür belgesi takdim ederek devlet adına minnettarlıklarını dile getirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder