link

TOPlist

14 Kasım 2014 Cuma

Berberoğlu: “Süheyl Batum Bu Sonucu Hak Etti”

Berberoğlu: “Süheyl Batum Bu Sonucu Hak Etti”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Enis Berberoğlu, “Ben Süheyl Batum’u tanırım, severim. Fakat MYK’nın önüne gelen sözleri bu sonucu hak etti diye düşünüyorum” dedi.

14 Kasım 2014 Cuma 14:39
 Berberoğlu: “Süheyl Batum Bu Sonucu Hak Etti”
 MURAT ÇELİK A. 

AMASYA (İHA) - CHP Genel Başkan Yardımcısı Enis Berberoğlu, “Ben Süheyl Batum’u tanırım, severim. Fakat MYK’nın önüne gelen sözleri bu sonucu hak etti diye düşünüyorum” dedi.

Amasya’da CHP Milletvekili Ramis Topal, İl Başkan Yardımcısı Fazlı Özveren, Merkez İlçe Başkanı Reşat Karagöz ve parti yöneticilerinin de katıldığı basın toplantısında gazetecilerin sorularını cevaplayan CHP Genel Başkan Yardımcısı Enis Berberoğlu, gündemdeki konulara değindi. Berberoğlu, CHP Merkez Yürütme Kurulu'nun Eskişehir Milletvekili Süheyl Batum'un kesin ihraç istemiyle Yüksek Disiplin Kurulu'na sevkiyle ilgili yaptığı değerlendirmede, “Burası kanarya sevenler derneği değil. Parti yoldaşlık gerektirir. Yani partide bir yoldaşlık var. Yani bir yolu beraber yürürsünüz. O yolu yürümek istemeyen ayrılır gider. O yolda yapılması gereken hedefler vardır. Varılması gereken hedefler vardır. Buraya inancını kaybeden gider. Bazen de parti disiplini denen bir şey vardır uygulanır. O MYK’da sade ben yokum. O MYK’dan tamamından oy birliğiyle çıktı o karar. Ben Süheyl Batum’u tanırım, severim. Fakat MYK’nın önüne gelen sözleri bu sonucu hak etti diye düşünüyorum” diye konuştu. 

Berberoğlu, Dersim tartışmalarına ilişkin şunları söyledi: 

“Dersim olalı üzerinden geçmiş 80 yıl. Sayın Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan olmadan Dersim konusunda tek satır yazmayan, çizmeyen, hiç merak etmeyen kıymetli AKP’li mütefekkirler birden bire Dersim’i sizce niye hatırladılar? Kaçak saraydan bahsetmek varken, işsizlikten bahsetmek varken 5 milyon. Vergi vurgunundan, Ermenek’te hala çıkarılamayan cenazelerden bahsetmek varken ben açıkçası Dersim’den konuşmam. Ne kendim, ne partimin memlekete fayda sağlamayacak tartışmalara girmesini tasvip etmiyorum. Bu konuda CHP’nin çok açık bir önerisi var. Arşivleri açalım bakalım. Madde 1; araştırma komisyonu kuralım. Madde 2; iki yıl önce bu araştırma komisyonu kuruldu. Bir CHP’li vekil Erdal Aksünger 110 tane önerge vermiş toplanması için. Bugün havuz medyasında manşet yapan arkadaşlar dönüp de o komisyona üye gönderen ya da göndermeyen AKP’ye aynı soruyu soruyor mu? Niye komisyonu çalıştırmıyorsunuz diye?” 

İsrail güvenlik güçlerinin Mescid-i Aksa’ya yaptığı saldırı karşısında hükümetin üreteceği politikayı beklediklerine değinen Berberoğlu, “Sadece ‘Sabrımızı test etmeyin’ diye bir ifade tarzıyla yetinmeyi de ben yadırgıyorum, garipsiyorum, hafife alıyorum biraz. Geçenlerde Google’da sırf denemek için ‘Türkiye’nin sabrı test edilmesin’ diye yazıp girdim. 31 bin 700 tane sonuç çıktı. Yani 31 bin 700 defa sabrımızı test etmişler. Sayın Başbakan da her defasında çıkıp ‘Sabrımızı test etmeyin’ demiş gibi bir sonuç çıkıyor. Google öyle diyor” diye konuştu.

CHP’nin iktidar olmak için politikalar ürettiğini söyleyen Berberoğlu, şöyle konuştu: 

“Mazot 1 lira olabilir. Ben size söyleyeyim bir iktisatçı olarak. İktisat okumuş bir vatandaş olarak doğrusu. Bu vergi politikasıdır. Başka bir şey değil. Sen havuz medyasından almayacaksın vergiyi, vatandaştan alacaksın. Bilmem ne kadar trilyonu heba edeceksin. Mazota dayayacaksın vergiyi. Bu bir yöntem ve tercih. Saygı duymuyorum, yanlış anlamayın bu tercihi. Ama siz tercihinizi başka türlü kullanırsanız mazot tabi ki ucuzlar. Niye ucuzlamasın? Bugün dolaylı vergiyle Türkiye soyuluyor. Herkes biliyor. Sokağı dolaşın. Esnafın vergisiyle, iş adamının vergisi aynı olur mu? Ne alaka yani. Kullandığı mazotta esnaf, köylü aynı vergiyi niye ödesin.” 

CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba ve 4 milletvekili arkadaşıyla birlikte IŞİD tehdidi altındaki Irak’ın Kerkük eyaletine yaptığı ziyareti hatırlatan CHP Amasya Milletvekili Ramis Topal da, oradaki çığlığı bütün dünyanın duyması gerektiğini vurguladı. Topal, “IŞİD örgütü bir an önce o topraktan çıkartılmalı. O göç eden Türkmenler kendi evlerine, kendi barklarına, yuvalarına dönmeli. Ora gerçekten bir çığlık” açıklamasında bulundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder